Σχετικά με το έργο HERO

Εξ’ αιτίας της συνεχούς προσέλευσης προσφύγων από τις χώρες της Αφρικής και Μέσης Ανατολής που βρίσκονται υπό το καθεστώς συνεχών πολεμικών διαμαχών (π.χ. Νιγηρία, Κονγκό, Συρία, Αφγανιστάν, Πακιστάν), ένα νέο εργατικό δυναμικό που θα μπορούσε να απασχοληθεί στον χώρο της περίθαλψης έχει εμφανιστεί στην Ευρώπη, και ειδικότερα στις μεσογειακές ευρωπαϊκές χώρες.

Ταυτόχρονα, έχει σημειωθεί μία παγκόσμια συνεχής αύξηση  στην πρόσληψη φροντιστών από τριτοκοσμικές χώρες, με δεδομένη την έλλειψη ενδιαφέροντος από τους γηγενείς επαγγελματίες. Η ζήτηση για φροντιστές από τις τριτοκοσμικές χώρες έχει πράγματι αυξηθεί στην Ευρώπη, με τις μεσογειακές χώρες στη δεύτερη θέση.

Παρ’ όλα αυτά, οι πρόσφυγες που προσλαμβάνονται ως φροντιστές γρήγορα οδηγούνται σε υπερκόπωση εξ’ αιτίας της έλλειψης θεωρητικής εκπαίδευσής τους. Επιπλέον, έρευνες έχουν δείξει ότι η έλλειψη επίσημης θεωρητικής και πρακτικής εκπαίδευσης σε συνδυασμό με τις υπάρχουσες πολιτισμικές διαφορές, προκαλούν σφάλματα στην εφαρμογή των πρακτικών περίθαλψης και κατ’ επέκταση αυξάνουν τα επεισόδια τραυματισμού και νοσηλειών. Σύμφωνα με τη διεθνή έρευνα και βιβλιογραφία, τα παραπάνω προβλήματα θα μπορούσαν να αποφευχθούν μέσω της επαγγελματικής εκπαίδευσης των υποψήφιων φροντιστών σε θεωρητικό και πρακτικό επίπεδο.

Το έργο HERO στοχεύει στην ανάπτυξη μίας διαδικασίας για την εκπαίδευση των προσφύγων και μεταναστών στην περίθαλψη ηλικιωμένων ανθρώπων. Αυτή η διαδικασία θα δώσει στους πρόσφυγες την ευκαιρία να ενσωματωθούν στην ευρωπαϊκή αγορά εργασίας, και ταυτόχρονα θα αποτελέσει μία λύση στην αυξανόμενη ανάγκη για την περίθαλψη ηλικιωμένων. Επίσης, θα συμβάλλει σημαντικά στη βελτίωση της ποιότητας ζωής, τη μείωση της ανεργίας και την κοινωνική ενσωμάτωση των προσφύγων.